Skip to content

KlimaHub

KLIMAHUB

– et netværk af iværksættere og ildsjæle, der styrker din indsigt i klimakrisen​ og dens løsninger

Næste medlemsmøde

  • Sommermøde på Amager

    Vi mødes i Orangeriet i Norgesgade og drøfter forskellige emner: – klima i det nye regeringsgrundlag – vores deltagelse på Klimafolkemødet i Middelfart – og hvad vi ellers har lyst

    15. august – 13:00 - 15:00

Seneste blogindlæg, interviews og podcastepisoder

Værd at vide

Hvordan arbejder KlimaHub?

​Vi mødes typisk fire gange om året og udveksler ideer – enten fysisk eller via Zoom/OpenTalk. Mellem møderne arbejder og mødes vi individuelt og i forskellige arbejdsgrupper.

Vi vil altid gerne udvide vores kreds med flere medlemmer med nye kompetencer, både øst og vest for Storebælt. Vores nuværende medlemmer er fordelt på Langeland, Fyn og Sjælland og i København og Aarhus.

Medlemskab koster 50 kr. pr. år. Der er mulighed for frivilligt kontingent, hvis du er aktiv i bestyrelsen. Omvendt er du også velkommen til at betale kontingent mere end én gang pr. år, hvis du er særligt glad for os.

Hvad er vores baggrund?

I disse år oplever vi en fornyet bevidsthed om klimaproblemerne. Flere og flere bliver klar over, at menneskeskabte klimaændringer skaber stadig større problemer i samfundet. Efterhånden står det også klart, at der ikke findes én løsning på klimakrisen men et stort antal delløsninger. Og der opstår hele tiden nye initiativer og græsrodsprojekter, hvor engagerede borgere selv tager del i arbejdet for at standse krisen og fremme den grønne omstilling.

 

Hvad er vores tilgang?

KlimaHub arbejder for at formidle de mange klimaaktiviteter på græsrodsplan. Hvis vi skal opnå varige resultater, er det nødvendigt at få klimabevidstheden til at slå rod i hele samfundet – så den kan modstå eventuelle tilbageslag for klimasagen i fremtiden. For at nå dette mål bringer vi engagerede iværksættere og andre ildsjæle sammen for at udveksle ideer og erfaringer, for at samarbejde om formidlingsprojekter og for at fundraise til dem.